Proběhlé výstavy  >  Miloš Mazal

N ovinky O galerii A ktuální výstavy P roběhlé výstavy I nteriér D ruzí o nás P artneři K ontakty N apište nám M apa stránek

Miloš Mazal

Miloš Mazal Narodil se o půl desáté ráno jednoho krásného dubnového dne roku 1981. (Tuším, že někdy kolem osmnáctého.) Svítilo slunce a podle očitých svědků nedělal malý Milošek problémy. Rychle se adaptoval, vesele přibíral na váze a nadšeně, ač trochu zamlkle, se seznamoval s taji okolního světa.  
 
Comics jej zasáhl poměrně brzy prostřednictvím bratra Jiřího, který se (ve svých pěti šesti letech) pod vlivem italských comicsů z Jugoslávie, aktivně věnoval vlastní tvorbě. Milošek dodnes se slzou dojetí v oku vzpomíná na bratrovy příhody indiánského bojovníka Orlího pera, vedoucího nesmiřitelný boj proti zrádnému šerifovi. Byl to první comics, ze kterého Milošek nepokrytě obkresloval, a jenž ho silně inspiroval k tvorbě vlastního comicsu o indiánském bojovníku Orlím peru, vedoucím nesmiřitelný boj proti zrádnému šerifovi. (Tento historický comics vznikal ve školce, v bublinách byla vymyšlená písmenka a roztomile působily i Miloškovy pokusy vyrovnat se s perspektivou.)
Comix A léta utíkala, Milošek do školních sešitů propiskou smolil jeden comics za druhým, chodil do výtvarky a s bratrem pravidelně jezdil do Polska na comicsy s nejrůznějšími superhrdiny, aby se skrz ně seznámil s tvorbou Simona Bisleye, Todda McFarlanea, Johna Romity Jr., Mika Mignoly aj. Asi v té době (7.-8. třída) začal své propiskové comicsy o Firemanovi, Mr. Dangerouslym a jiných hrdinech neuměle stínovat, pročež začal kreslit podle skutečnosti a roku 1994 nastoupil na Střední uměleckoprůmyslovou školu v Uherském Hradišti, obor volná a užitá grafika. Na této škole si Milošek prošel krátkým, leč intenzivním "intelektuálským" obdobím, přečetl několik knížek (ze kterých čerpá dodnes), psychologicky si rozebral své komplexy méněcennosti (v marné naději, že se jich zbaví) a všechny tyto zbrkle nabyté poznatky se rozhodl nějak uplatnit ve své comicsové tvorbě. Za vzdáleného dunění zvonů v rudém rozbřesku odložil propisku a místo ní se chopil pera a tuše s jasnou touhou věnovati se kvalitnímu autorskému comicsu. Obklopen obrázky Mika Mignoly stvořil svůj první "profesionální" comics (dosud bohužel bez názvu) a přeplněn nezdravým sebevědomím (Míla si myslel, že je nejlepší český kreslíř neb ještě neznal kresby páně Grusovy) jej poslal do CREWácké Mučírny. Povzbuzen pozitivní kritikou se Milošek navždy zřekl propisky a udělal za tímto obdobím tlustou čáru (tuší).     
     
Během studia na Ostravské univerzitě (katedra výtvarné tvorby, ateliér grafiky u prof. Eduarda Ovčáčka) jej kontaktoval jistý T. Prokůpek a Milošek mohl poprvé ukázat svůj comics na veřejnosti (Mesiáš). Pak proběhla náhodná cena za černobílý comics v Polsku, cena za scénář (Mesiáš) na ComiczConu v Praze a tak. V Čechách vyšel Miloškův comics (V Pajzlu u Looa) naposledy ve Zkratu č. 3, za což Martinu Přibylovi velice děkuje.     
     
Jako kreslíř jiných než vlastních scénářů je Milošek velice líný a nespolehlivý, což mohou jistě ochotně potvrdit všichni nešťastníci, kterým kdy něco slíbil. Touto cestou se jim poníženě omlouvám a prosím o trpělivost. Co se týče vlastních scénářů a jejich kresebného ztvárnění, je situace v podstatě totožná; autora aspoň netrápí špatné svědomí, že někomu kazí a prodlužuje práci.      
  
Text byl převzat z
Komiks.cz - (Téměř) vše o (nejen) českém komiksu

zpět   |   nahoru   |   domů
 

 
 
administrace
648 194 / 2
       
Všechna práva vyhrazena / © 2008 Pod Svícnem o.s. / realizace nextWEB